Patch 2.18.0 - Nová nadcházející expanze, balanční změny a nový systém balancování karet
Po delší době se nám dostalo objemného patche, ve kterém si ukážeme spoustu významných změn.
Riot se rozhodl udělat velikou změnu v balančních změnách, na které se také dnes mimojiné podíváme.
Nový systém balancování karet
Na začátku expanze Beyond the Bandlewood jsme v rámci patche zmínili tuto nadcházející změnu v přístupu k balancování karet. Dnes si stručně vysvětlíme, co tato změna obnáší a zároveň se podíváme na upravené karty, které byly tímto novým systémem vzaty na paškál.
Live balance philosophy
Balanční tým přišel s novým systémem, který lépe naslouchá hráčům. V podstatě se jedná o změny karet podle toho, jak na ně hráči reagují a jak se jim s danými kartami daří. Riot bude získávat data z here, turnajů, statistik a feedbacku od samotných hráčů a na základě těchto dat dá přednost úpravě karet, které si změnu dle dat zjevně zaslouží, ať už se jedná o nerf či buff. Můžeme tedy čekat častější úpravy karet, které budou významně ovlivňovat metu, srazí popularitu přílišně silných balíků a naopak do kompetitivního hraní můžou přidat zajímavé, byť viditelně slabé balíky.
Roadmap – nadcházející expanze Magical Misadventures
Máme tu další aktualizovanou roadmap, na které přibylo pár důležitých milníků až do konce roku. Na obrázku se můžeme podívat na další updaty a důležité změny ve hře.
Balanční změny
V rámci nové filozofie balančních úprav karet se podíváme na početnou řadu průkopníků této metody.
Šampioni
- Nami (úroveň 1)
- Navýšení úrovně: Za tuto hru jsi získal 7 a více many na kouzla. → Za tuto hru jsi získal 8 a více many na kouzla.
- Draven (úroveň 1)
- Životy: 3 → 2
- Draven (úroveň 2)
- Životy: 4 → 3
- Tristana (úroveň 2)
- Tristana nyní přidá “Impact” sobě i svým spojencům.
- Nocturne (úroveň 2)
- Nightfall: Toto kolo uber všem nepřátelům -1/-0 a dej jim “Vulnerable”.
- Ekko (úroveň 1)
- Navýšení úrovně: Provedl jsi “Predict” alespoň pětkrát. → Provedl jsi “Predict” alespoň čtyřikrát.
- Aurelion Sol (úroveň 1)
- Navýšení úrovně: Tvoji spojenci mají na konci kola dohromady 25 a více Síly. → Tvoji spojenci mají na konci kola dohromady 20 a více Síly.
- Renekton (úroveň 1)
- Navýšení úrovně: Udělil jsem 12 a více bodů poškození. → Udělil jsem 10 a více bodů poškození.
- Lux (úroveň 1)
- Cena: 6 → 5
- Síla: 4 → 3
- Lux (úroveň 2)
- Cena: 6 → 5
- Síla: 5 → 4
- Final Spark lze nyní použít na nepřátelský Nexus, pokud nejsou na nepřátelském poli žádné jednotky.
- Quinn (úroveň 1)
- Životy: 4 → 5
- Quinn (úroveň 2)
- Životy: 5 → 6
- Braum (úroveň 1)
- Životy: 5 → 6
- Braum (úroveň 2)
- Životy: 6 → 7
Následovníci a kouzla
- Sparklefly
- Cena: 2 → 3
- Twinblade Revenant
- ”Challenger” → “Fearsome”
- Tenor of Terror
- Síla: 2 → 1
- Bass of Burden
- Životy: 2 → 1
- Relentless Pursuit
- Cena: 3 → 4
- Nyní také přidá spojenci +1/+1.
- Stone Stackers
- ”Impact”, “Tough” → “Impact”
- Životy: 2 → 3
- Aloof Travelers
- Síla: 3 → 2
- Životy: 4 → 3
- Moondreamer
- Životy: 5 → 6
- Lunari Priestess
- Životy: 1 → 2
- Solari Priestess
- Síla: 1 → 2
- Rahvun, Daylight’s Spear
- Životy: 5 → 6
- The Scourge
- ”Challenger” → “Challenger”, “Overwhelm”
- Dragon’s Clutch
- Lízni si dva různé draky z balíku NEBO přidej všem dračím spojencům +1/+1. → Lízni si dva různé draky z balíku NEBO přidej všem dračím spojencům +1/+1 a “Overwhelm”
- Ruined Dragonguard
- Síla: 2 → 3
- Herald of Dragons
- Životy: 1 → 2
- Faces of the Old Ones
- Životy: 2 → 3
- Vanguard Sergeant
- Životy: 3 → 4
- Dess & Ada
- Poškození udělené všem nepřátelům se nyní navyšuje podle poškození karty Darkness.
Efekty na začátku kola
Všechny efekty, které se aktivují na začátku kola, se nyní aktivují před efekty, které mají ukončit hru nebo zničit jednotku.
Ostatní
- Novinky
- Ikony klíčových slov mají lepší zobrazení a nepřekrývají se.
- Odměny z hodnocených her budou rozdány již v rámci tohoto patche kvůli začátku hodnocené sezóny Between Worlds.
- Byly přidány unikátní popisy skinů šampionů.
- Opraveno
- Při použití karty Glorious Evolution nyní správně lze vyvolat kartu Evershade Stalker pouze dle efektu samotné karty.
- Mimic nyní správně zkopíruje kartu a neukáže vytvořené karty oponentovi.
- Prank již nesnižuje Životy jednotky na 0 a nenavyšuje cenu karty na hodnotu, která způsobí její nehratelnost.
- “Spellshield” nyní zablokuje Strafing Strike.
- Curious Shellfolk správně vytvoří kopii šampiona při použití s “Predict”.
- Overgrown Snapvine a Tristana ukazují správná klíčová slova.
- Prank nyní ukazuje i Landmarky v nepřátelské ruce.
- Darkness se nyní neukáže v ruce ještě před rozuzlením efektů.
- Zilean nyní správně nakopíruje karty Relic of Power a Sentinel’s Hoard.
- Opraveny vizuální chyby v rozhraní, animacích apod.