League of Legends klient není v dobrém stavu. Riot to dobře ví a sype si popel na hlavu. Špatná optimalizace a chyby - taková slova často popisují klienta pro jednu z největších online her na světě. Vývojáři tak odhalují plány, jak vše (snad) konečně změnit.

Půl roku a dva cíle

Riot chce zlepšit klienta ve dvou hlavních ohledech. Rychlost zapnutí samotného klienta a rychlost potvrzení výběru šampiona. Tyto dva cíle na první pohled vypadají jen jako snaha o zrychlení, ale v pozadí je toho mnohem více.

Samotné zapnutí aplikace na sebe váže mnoho dalších menších částí klienta. Každá tato část zařizuje něco jiného. Aby se cíle dosáhlo, bude třeba upravit tyto části, omezit jejich počet a jiné zase přepsat. Díky tomu byl mělo klient 90% hráčů zapnout do patnácti vteřin. Dále Riot zkoumá prodlevu při vybírání šampiona. Cílem je změnit infrastrukturu systému, který má toto na starost a tím se dostat na hodnoty osmkrát lepší, než je tomu dnes.

Klient má problémů daleko více

Ačkoliv se může zdát, že vývojaři ostatní chyby přehlíží, není tomu tak. Sami přiznávají, že si jsou těchto problémů vědomi a výše zmíněné nejsou jediné, se kterými se klient potýká. Během úprav se bude přepisovat velké množství kódu, a tak by se mělo eliminovat i mnoho stávajících chyb. Z pohledu vývoje totiž nemá smysl opravovat něco, co se bude v horizontů několika měsíců kompletně předělávat.

Nejisté datum vydání

Jelikož jde o velmi komplexní zásah do fungování League of Legends, nelze přesně určit patch, ve kterém se tyto změny objeví. Riot určitě nechce fungování klienta ještě zhoršit, a tak bude s vydáváním změn opatrný. Spíše bychom měli počítat s tím, že změny budou přicházet ve vlnách, každým patchem po dobu půl roku. Během toho nás také Riot bude informovat ohledně aktuálního stavu oprav.