Smolder měl původně měnit schopnosti podle toho, jaký drak se ve hře objeví
Při tvorbě nových šampionů přijdou tvůrci vždy s několika návrhy schopností, ze kterých se nakonec vyberou ty, které známe ze hry. Výjimkou nebyl ani Smolder.
V jedné verzi, se kterou přišel vývojář Riot Twin Enso, měl být Smolder synem draka, který zrovna panuje na Summoner's Riftu a podle toho se měly měnit i jeho schopnosti, konkrétně efekt na Q. Na Infernal (ohnivém) Riftu by jeho Q vybuchovalo, na Ocean Riftu by zpomalovalo nepřátele a Chemtech Rift by zapříčinil, že by Smolderovo Q udělovalo poškození jedem.
Z tohoto návrhu prý nakonec sešlo, protože by byl velmi náročný na grafické zpracování a prvek náhody by hrál příliš velkou roli. Před startem hry byste totiž nikdy nevěděli, jaký drak na Summoner's Rift přiletí.
Nejnovější šampion v League of Legends se po raketovém startu a mnoha následných nerfech pohybuje mezi nejslabšími marksmany současné mety. Podle statistik webu u.gg vyhrává 48,91 % zápasů. V 8,1 % her ho hráči zabanují.