Jak funguje armor a magic resist v League of Legends?
i Zdroj: Riot Games
Novinky League of Legends Článek Jak funguje armor a magic resist v League of Legends?

Jak funguje armor a magic resist v League of Legends?

Giry

Giry

17. 11. 2023 17:04

Zajímalo vás někdy, jak se vypočítává, kolik poškození zachytí předmět přidávající armor nebo magic resist, který si koupíte na svého šampiona? Za celým výpočtem stojí jednoduchý vzorec.

Reklama

Armor i magic resist se vypočítávají podle stejného vzorce. Hodnota vaší obrany působí jako multiplikátor, kterým se vynásobí počet příchozího poškození. Záleží ovšem na tom, jestli je hodnota všeho armoru a magic resistu v pozitivních číslech nebo ne. Uveďme si příklad na armoru (Magic resist funguje stejně):

Pokud je váš Armor stejný nebo větší než 0, vypadá multiplikátor takhle:

  • 100/(100 + hodnota armoru)

Pokud je váš Armor menší než 0, vypadá multiplikátor takhle:

  • 2-[100/(100 - hodnota armoru)]

Uvěďme si tedy několik příkladů:

  • Pokud máte 0 armoru, obdržíte 100% příchozího fyzického poškození.
  • Pokud máte 25 armoru, obdržíte 80% příchozího fyzického poškození.
  • Pokud máte 50 armoru, obdržíte 66,6% příchozího fyzického poškození.
  • Pokud máte 100 armoru, obdržíte 50% příchozího fyzického poškození.
  • Pokud máte 300 armoru, obdržíte 25% příchozího fyzického poškození.

Z těchto výpočtů lze udělat dva důležité závěry. Armor a magic resist fungují na procentuálních výpočtech a platí tedy tvrzení, že čím větší poškození dostanete, tím více armor (a MR) příchozího poškození zachytí, aniž by se musela zvýšit jeho hodnota.

Zároveň lze vypozorovat, že čím více armoru (a MR) si koupíte, tím méně je efektivní. Zatímco prvních 25 bodů armoru (a MR) sníží příchozí poškození o 20%, po získání 100 armoru (a MR) potřebujete na podobnou efektivitu kolem 180 bodů armoru (a MR) navíc.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama