Tierlist pro roli MID - patch 7.2
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek Tierlist pro roli MID - patch 7.2

Tierlist pro roli MID - patch 7.2

Giry

Giry

28. 1. 2017 13:56

Jací midaři jsou v patchi 7.2 nejsilnější?

Reklama

Radek "Silluh" Hadamčik

 

si pro nás připravil další tierlist, dnes se podívá na roli MID:

Tentokrát zkusím trochu kratším způsobem vysvětlit, jak funguje Midlane a jaké šampiony byste se podle mě měli naučit hrát a proč. Midlane je nejkratší linka, kterou ve hře najdete, tím se sníží pole působnosti a zvyšuje se riziko ganku než na jiných linkách, ale plynou z toho i výhody - například snazší útěk. Na midu se podle mého názoru nejvíce trestají chyby a neznalost herního stylu, ale naopak špatný management linky tak náchylný na potrestání není. Měli byste vědět, kam až si můžete dovolit dojít na své lince, odkud může přijít gank a neustále hledat možnosti útěku, outplaye apod.

Na střední lince byste vždy měli sledovat stavy těch bočních a jakmile si můžete dovolit natlačit miniony až pod nepřátelskou věž a víte, že tam chvíli vydrží, vyplatí se navštívit bot nebo top a tím omezíte možnost vás zabít na midu a budete větším přínosem pro váš team. V tomto mají velkou výhodu mobilní šampioni, které určitě v listu najdete.

Chtěl bych upozornit, že v ideálním scénáři (a to z 99% nebývá soloQ) byste neměli zemřít 1v1 na lince. To je velká chyba, a proto jsem se rozhodl zařadit do dnešního tierlistu šampiony, kteří často dobře scalují a jsou přínosem hlavně v mid-game a late-game.


S Tier
Syndra

Jelikož zde mluvíme o soloQ a ne o týmovém hraní na profesionální úrovni, Syndra stojí v mém tierlistu úplně nejvýš. Mezi její výhody patří obrovský burst od chvíle, kdy získá ultimátku, a poměrně efektivní CC, zvlášť pokud s ním umíte pracovat. Za tohoto šampiona vám stačí víceméně nějak přežít do šesté úrovně a poté můžete během jedné akce zničit protivníka i přes slušnou dávku magic resistu.

Nevýhodou Syndry je rozhodně malá mobilita a budete si muset dávat větší pozor na svou pozici (převážně na lince). V tomto by vám měl pomoci Ghost, se kterým se Syndra hraje i po nedávném nerfu tohoto summoner spellu. Mezi další nevýhody bych uvedl časté bany v soloQ a to skrz všechny divize, jelikož je tato kouzelnice označována za “No brain šampiona”, za kterého pouze stačí zmáčknout R (a přiznejme si - většinou ano).

LeBlanc

V úvodu jsem říkal, že smrt 1v1 na lince by se stávat neměl, protože je to neskutečná chyba, ale jestli se vám podaří získat kill za někoho už v early-game (kromě ad assasinů), je to právě LeBlanc. Obrovské množství poškození, co vám poskytuje v early-game a navíc velká mobilita - to považuji za největší výhody iluzionistky z Noxu. Skrz váš klon můžete dobře zmást nepřátele na bočních linkách a často z nich dostat i nějaké summoner spelly.

Hlavní nevýhodu vidím v klesajícím poškození - váš burst potenciál končí někdy v mid-game a do late-game už nemáte moc co týmu nabídnout, a proto se snažíte hru dokončit co nejdříve. Stále i po reworku platí, že mluvíme o "playmake" šampionce a lze za ní vymyslet skvělé akce. To můžeme ale přiřadit také k nevýhodám, LeBlanc je poměrně těžký šampion na správné zahrání.


A Tier
Ryze

Dlouhodobě už velice populární šampion, převážně ve vyšších divizích. Osobně jej doporučuji pouze pro hráče Diamantu a výš a nebo pokud jste mechanicky opravdu zdatní hráči. Jeho hlavní výhoda je neuvěřitelná síla v mid-game a late-game. Později ve hře i dost vydrží a nezabijete ho vůbec snadno. Přidáme-li to k poškození, které svému týmu může nabídnout, jedná se o neskutečnou kombinaci. Poměrně jednoduché roamy v early-game díky ultimátce, jednoduchý engage i disnegage v pozdějších fázích hry taktéž přes ulti - možností je hodně a vše, co tento šampion dokáže, záleží na vás a vaší mechanické zdatnosti.

Nevýhody jsou jasné - mluvíme o velmi složitém šampionovi a v early-game toho moc nezvládne. Potřebujete nafarmit několik předmětů, abyste začali být užiteční.

Cassiopeia

Další z šampionů, kteří se drží v žebříčku těch nejsilnějších už dlouho (a mimochodem, jedná se o skvělý counterpick právě proti Ryzovi). Opět se váš powerspike dostaví až kolem mid-game a předtím, než nakoupíte potřebné předměty, nebude váš dopad na hru moc velký. 1v1 pro vás není až takový problém, máte slušné poškození z bezpečné vzdálenosti (poke), skrz ultimátku můžete vymyslet i poměrně zajímavé akce, ale musíte si dávat pozor na ganky v early-game, které vás dokáží dostat do situace, kdy budete na protějšího midaře dost ztrácet.

Mezi nevýhody bych uvedl obtížnost šampiona a také to, že se jedná o dalšího víceméně nemobilního šampiona (kromě malého buffu k rychlosti pohybu na Q). Nesmíme zapomenout také na slabý dopad na hru v early-game a na to, jak jednoduše lze při neopatrnosti zůstat pozadu po malé iniciaci nepřátelského junglera.


B Tier
Ahri

Jsme skoro u konce a máme tady oblíbený pick v poslední době. Tou je právě

Ahri

, druhý nejhranější midař v platině a výš. Důvody jsou poměrně jednoduché - Za Ahri nemusíte být tak mechanicky nadaní než u dříve zmíněných šampionů a i přes to vám poskytuje slušné poškození už v early-game a od šesté úrovně i velkou mobilitu. Ahri si můžeme vyobrazit jako ideální příklad midaře, za kterého po dosažení šesté úrovně chcete natlačit miniony na lince pod nepřátelskou věž a přijít ganknout boční linky s každým naběhnutým cooldownem vaší ultimátky. V mid-game si můžete také dojít pro kill hluboko do nepřátelských řad a pomocí skoků z ultimátky se zase dostat do bezpečí.

Možností je mnoho, ale jako každý champion i Ahri má svoje nevýhody. Jako jednu z nich bych uvedl klesající poškození do late-game, což je v porovnání s ostatními šampiony z tohoto listu docela velký skok, ale jedná se o efektivního midaře i pro nezkušené hráče na této lince, a proto si na tomto listu zaslouží místo aspoň jako B tier.

Orianna

Jsme u konce a já se rozhodl vybrat další populární šampionku, která není moc složitá na zahrání do té míry, aby byla pro tým užitečná. Všichni jsme už určitě byli svědky její hlavní výhody - Orianna vcelku jednoduše otočí teamfight a klidně celou hru ve váš prospěch a to jen díky ultimátce. Jedná se o schopnost neskutečných možností a když si dobře hlídáte pozici své koule, můžete zvrátit průběh zdánlivě prohraného souboje. Na lince je tento šampion také poměrně jednoduchý a užijete si ho hlavně proti melee nepřátelům, jelikož Orianna disponuje jedním z největších poškození na základním útoku z AP midařů.

Nevýhodou je opět mobilita - váš jediný prostředek k útěku je buff k rychlosti pohybu na W a k tomu si na sebe můžete hodit štít, ale jinak možností pro útěk moc není. Proto by mohlo být pro úplné začátečníky komplikované udržet si správnou pozici v souboji, ale na to by vám mělo stačit pár her a dostanete to do ruky.


Pro mě osobně byl tento tierlist zatím nejtěžší na výběr ze všech, které jsem vytvářel. Do tohoto tierlistu bych zařadil mnoho dalších šampionů, kdybych mohl, ale snažil jsem se doporučit championy pro co největší spektrum hráčů a to jsem snad pokryl. Určitě vám zde bude chybět mnoho šampionů jako Lux, Taliyah, Katarina, Ziggs apod. Zařadil bych je zde, ale snažil jsem se držet pouze soloQ a srovnával jsem, co mohou týmu nabídnout, jak je těžké je zvládnout a další oblasti a nakonec jsem se rozhodl ponechat nejlepších šest takto. Pokud byste rádi něco probrali, své souhlasy i nesouhlasy, připomínánky a dotazy můžete psát na mojí fanpage a rád s vámi rozumně proberu tento list detailněji.


DALŠÍ AKTUÁLNÍ NOVINKY
SEWN CHAOS SKINY NEVYJDOU NOVÉ BLOOD MOON SKINY LENOVO LEGION BRZY V PRODEJI
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama