Tierlist pro roli support - patch 7.1
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek Tierlist pro roli support - patch 7.1

Tierlist pro roli support - patch 7.1

Giry

Giry

21. 1. 2017 13:33

Jací supporti jsou v patchi 7.1 nejsilnější?

Reklama

Radek "Silluh" Hadamčik

 

si pro nás připravil další tierlist, dnes se podívá na roli supporta:

Tentokrát jsem se rozhodl, že vám řeknu nejprve něco kolem dané pozice - čeho na ni chcete dosáhnout a proč jsou tedy mnou zvolení šampioni v současnosti podle mého názoru nejlepší. Momentální meta je orientována kolem supportů s pořádnou dávkou poškození, kteří mohou poskytnout i malé CC. Hned za nimi následují šampioni, kteří se orientují hlavně na CC.

První skupina je jasná - marksmanům v této metě hodně komplikují práci. Nepřátelský střelec se musí na lince vypořádat s pokem i CC a dojít bezpečně do další fáze hry je pro něj velmi obtížné. Také nedávná redukce ceny předmětu Liandry's Torment, který se staví na tuto skupinu supportů, pomáhá k jejich dominanci na lince a dovolí dosáhnout power-spiku mnohem dříve. Opustíme-li linku a přesuneme se do mid-game / late-game. Supporti orientovaní na poškození dokáží velice dobře zamíchat situaci v týmových soubojích. Jelikož se ale soustřeďují na útočné atributy, není těžké je zabít. Jednoduše řečeno, můžete vyhrát většinu týmových soubojů sami nebo ho možná i prohrát dříve, než začne. Problémové se stává pokládání ward, pokud nechodíte po mapě se svým týmem. Nepřítel vás jednoduše odchytí.

Následující skupinu supportů orientujících se hlavně na CC můžeme většinou považovat také za tanky. Dokáží hlídat průběh soubojů, pokud si udrží dobrý focus nebo naopak brání své carry. Za tyto šampiony lze jednodušeji udržet wardy na důležitých pozicích, jelikož není tak jednoduché je zabít. Na lince trpíte převážně proti poke supportům, kde často jen zalezlí sledujete, kdy udělá soupeř chybu. Doporučuje se chodit na mid nebo získat pozornost svého junglera - na lince s dobrým CC padne kill při ganku častěji, než na lince orientované na poškození.

Snad to k momentálnímu stavu supportů stačí a přiblížil jsem vám, proč existují právě tyto dvě skupiny a proč nyní dle mého názoru supporti s velkým poškozením vládnou nad řekněme CC / tanky supporty. Vybíral jsem šampiony podle toho, co mohou nabídnout pro tým, podle jejich složitosti a podle přínosu pro tým, když se daný šampion zahraje opravdu perfektně.


S Tier
Malzahar

Tento trend se ukázat nedávno a nevyhne se ani tomuto tier listu. Malzahar patří to samozřejmě do skupiny supportů s velkým poškozením, mezi jeho výhody patří znehybnění na ultimátce (výhodou je absence nutnosti trefení schopnosti - stačí kliknout a cíl se nehýbe) a levný power spike. Pasivka vám navíc umožní sebejistější a odvážnější výpady proti nepřátelům nebo při ganku. Skrz

Rylai's Crystal Scepter

a

Liandry's Tourment

v mid-game budete mít dostatečné poškození i do tanků, samozřejmě se ale doporučují slabší cíle, které padnou během vašeho komba schopností. Pokud je nezabijete, alespoň je vyřadíte s boje s velmi nízkými životy.

I Malzahar má ale své nevýhody. Na lince mu často dochází mana a se schopnostmi se musí zacházet velmi opatrně. Bez many se Malzahar stává neškodným a nepřátelé toho mohou lehce využít. Celé kombo stojí pořádné množství many, takže hráč musí neustále dávat pozor na její hladinu. Poke protihráčů je váš velký nepřítel, jakmile vás nechrání pasivka. Pro mnoho šampionů pak představujete jednoduchý cíl k zabití. Kromě poškození týmu moc neposkytnete. Za Malzahara a podobné supporty je také těžké udržet nepřátele na bezpečnou vzdálenost od vlastních carry.

Zyra

Další kombinace supporta s tunou poškození a dostatkem CC pro team. Hlavní výhoda tohoto šampiona na lince spočívá v blokování skillshotů např. od Nautiluse, Blitzcranka, Threshe apod. pomocí svých rostlinek. Následně disponujete velkým poke potenciálem a od šesté úrovně také obrovským "all in" burstem. Víceméně jediný opravdu problémový soupeř na lince pro vás může být Miss Fortune support, kde se moc za květinami schovávat nemůžete. Dále si dávejte pozor při wardování a ideálně poproste team o asistenci, jelikož Zyra je velmi náchylná na odchycení a zabití.

V mid-game / late-gamu dokážete opravdu hodně zamíchat karty v týmových soubojích, skrz

E - Grasping Roots

můžete jednoduše začít teamfight a ultimátku můžete použít na případný bezpečný útěk. Stísněné prostory a prostory v jungli jsou pro vás ideální bojiště, jelikož nepřátelé nebudou moct tak jednoduše uhýbat vašim schopnostem. Neoplýváte nijak velkým poškozením do tanků, takže se spíš snažte zacílit na zadní řady nepřátelského týmu. Květinami se dá poměrně jednoduše rozdělit protihráče, protože v této fázi hry už rozdají opravdu enormní zranění.


A Tier
Thresh

Thresh je první ze série tanky supportů, kteří týmu poskytují CC a dokáží velmi účinně chránit spojenecké carry. Zároveň se jedná o nejhranějšího supporta i přes to, že jeho win ratio je poměrně nízké. Důvod je jednoduchý: s tímto supportem můžete rozhodnout celou hru, jedná se o "play making" supporta. Velká variace možností a flexibilita při plnění úkolů ve hře je Threshovou největší výhodou. Lucernou můžete zařídit silný engage i disengage. Q + E vám zase poskytuje hodně prostoru vymyslet nějakou akci. Udržet wardy na důležitých místech pro vás nebude nijak obtížné a jakmile vám pomůže jungler, tak se z výletu na pokládání ward může stát válečná výprava plná krveprolití.

Výhody Threshe ale vždy záleží na mechanické zručnosti a mohou se při nešikovném zacházení přeměnit v nevýhody velice jednoduše. Dále je důležité si uvědomit, že sami o sobě nedisponujete nijak extra poškozením a vaše práce je převážně o pomoci teamu, ať už se jedná o ochranu carry, začnutí souboje apod. Sám Thresh moc akcí nevymyslí a nemůže ze sólového hraní vytěžit tolik jako supporti s poškozením.

Karma

Stále relativně populární pick, který bych zařadil mezi ultility supporty. Na lince máte dostatečný poke a je velice složité vás předčit ve výměně poškození díky tomu, že disponujete štíty a vlastním léčením skrz R + W. Karma se řadí mezi jednoduché supporty, což může být velká výhoda. V mid-game a late-game je pro vás lehčí kontrolovat kompletní průběh týmových soubojů, což v soloQ ne vždy stačí, ale dost záleží, na jakém elu hrajete.

Mezi nevýhody bych uvedl, že i přes štíty je stále jednoduché vás odchytit a zabít, jelikož svoje předměty orientujete hlavně na AP. Další výrazné nevýhody v tomto supportovi nevidím. Jediné, co by mohlo stát za zmínku, jsou problémový soupeři na lince jako Nautilus, Thresh nebo Blitzcrank. V případě, že Karmu jeden z nich chytí, dostává se do velmi nebezpečné situace. Jinak se ale jedná o šampiona, který riskuje málo a dle toho se také odvíjí jeho maximální přínos pro tým


B Tier
Nautilus

Jako předposledního supporta jsem vybral dalšího tanka. Sám o sobě se tento šampion stává stále populárnějším a to převážně proto, že je poměrně jednoduchý na zahrání a poskytuje dostatečné cc, proti kterému mnoho hráčů neumí hrát. Během fáze na lince toho není mnoho, co můžete vymyslet. Když občas trefíte kotvu, můžete se pokusit rozdat nějaké poškození, ale proti poke supportům budete trpět a spíš se budete snažit přesunout co nejrychleji do mid-game, kde se zaměříte na odchyty osamocených protivníků.

Mezi přednosti Nautiluse patří jeho přecházení mezi linkami a gankování midu nebo nepřátelského junglera. Pokud budete moci nechat vaše adc v bezpečí, můžete zkusit spálit summoner spelly na jiné lince a alespoň se přenesete přes poměrně nudnou a ne moc kreativní fázi na lince.

Mezi hlavní nevýhody tohoto potápěče patří náchylnost na poke a poměrně malé možnosti během fáze na lince. Jakmile se ale přes tuto fázi přenesete, dokážete svému týmu poskytnout enormní množství CC a díky vaší ultimátce se můžete dostat i jednoduše na zadní linie nepřátelského týmu.

Miss Fortune

Pirátka je perfektní pick proti jednomu z nejlepších supportů, které v současnosti potkáte - Zyře. Ovšem exceluje i proti jiným šampionům, obecně se jedná o poměrně efektivního supporta. Poskytuje vám obrovský poke potenciál, jelikož její E má jedno z největších range z poke schopností v celé hře. Jakmile se vám podaří MF vzít k marksmanovi jako je Ashe, dokážete vytvořit neskutečně silné combo na botu. Díky vašemu zpomalení Ashe jednoduše trefí svůj ledový šíp a vy můžete bezpečně použít svou ultimátkou, kterou nepřítel musí vydržet, zatímco čeká, až skončí stun.

Hlavní nevýhodou se stane vaše neschopnost nabídnout týmu cokoli jiného než poškození. Nemáte jak chránit carry proti protivníkům a jakmile se vám nepodaří položit dobře zpomalovací kruh nebo svou ultimátku v souboji, tak toho moc víc nevymyslíte. Vaší nejsilnější fází hry je early-game a mid-game, ale late-game už pro vás bude občas i oříšek, a proto se chcete této fázi kompletně vyhnout.


Prosím, pamatujte, že toto je můj osobní názor a pokud jste na tomto seznamu nenašli svého oblíbeného supporta, neznamená to, že je nehratelný, nebo že vám ho nedoporučuji.  Pokud máte nějaké dotazy nebo poznámky, rád si je vyslechnu ve zprávách na své facebookové stránce . Jen mi tam, prosím, nezmiňujte Jannu.


DALŠÍ AKTUÁLNÍ NOVINKY
PLÁNOVANÉ SLEVY NA ÚNOR METAPICK - VARUS TICHÉ SPÍNAČE OD CHERRY MX
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama